2010. 11. 11.

Aranygaluska

Pár hete készítettem el ezt az aranygaluskát, életem eddig legtökéletesebbjét (és eddig nem csak ez az egy készült ám). Istvánnak már jó ideje ígérgettem, hogy sütök neki, meg a hűtőben is ott figyelt egy nagy adag hámozott dió Érdről, szóval "muszáj" volt:-)))
Mióta rábukkantam Limara oldalára, azóta ha valami sütök, mindig megnézem, ő hogyan csinálja, és ha valami új tippet találok rögtön ki is próbálom, így már jó sok régi receptem újult meg.

Tehát aranygaluska by Limara:
A tésztához a hozzávalókat ebben a sorrendben bedobálom a kenyérsütőbe és dagasztóprogramra teszem:
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • kb. 2.5 dl tej
  • 3 tojás sárgája
  • csipet só
  • 3-4 ek. cukor
  • fél citrom reszelt héja
  • 50 dkg finomliszt
  • 2,5 dkg élesztő
Aztán kelesztőtálban duplájára kelesztem, majd kinyútom, kiszaggatom. Éééééééés itt jön az újítás, számomra mindenképpen. Nem a  rétegeket szórom meg, hanem a fánkocskákat hempergetem meg egyenként:-) Tehát egy kapcsos tortaformát kivajazok és ebbe rakosgatom be a fánkokat úgy, hogy egyenként "bepanírozom" olvasztott vajba és darált dióba.
A panír:
  • kb. 15 dkg őrölt dió
  • 4-5 ek. porcukor (ízlés szerint)
  • kb. 8 dkg olvasztott vaj
Előmelegítem a sütőt 180 fokra - én már a melegítés idejére is betettem a galuskát keleszteni -, kb. 40 percig sütöttem. Gyönyörű, magas, aranybarnára sült tészta lett.
Vaníliapudingot szoktam főzni hozzá kicsit több tejjel, hogy hígabb legyen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése