2010. 08. 26.

Sütiiiiiiiiii

Na igen, Mici születése óta először, sütésre adtam a fejem! Egyrészt már régóta játszom a gondolattal, másrészt a hűtőben figyelt egy nagyobb tálka szilva Orsiék kertjéből. Mostanában nálunk gyakran lesznek az enyészeté bizonyos alapanyagok, de ezt nem hagyhattam, ehhez valaki ismerősnek a munkája tapadt:-))) A főzőcskézős blogoknak igen jó hatása van az ember lányára, legalább is beindítja a fantáziát, lelkesedést kelt, hogy húúú ezt 1x megcsinálom... Így indultam neki azoknak az ételeknek, amihez szilva kell. Imádom az igazi jó házi szilvalekvárt, de ahhoz kevés volt a mennyiség, a szilvásgombócból nagyon szeretem a mirelitetet (kövezzetek meg) így maradt a szilvás süti verzió. Elolvastam 1-2 receptetet és kreáltam belőlük egy újat.

Íme:
10 dkg darált dió
20 dkg liszt
20 dkg margarin
10 dkg porcukor
csipet só
1. a fenti hozzávalókat jól összegyúrtam és a hűtőbe tettem egy kicsit pihizni
2. addig a szilvákat félbe vágtam, kimagoztam (kb. 50-60 dkg)
3. a tésztát szétosztottam 1/3-2/3 arányban, a nagyobb darabot belenyomogattam egy pite formába úgy, hogy a peremére is jusson, megszórtam 20 dkg zsemlemorzsával és 2 evőkanál barna cukorral, erre jöttek szépen körkörösen elhelyezve a fél szilvák, őket is megszórtam 2-3 evőkanál barna cukorral és őrölt fahéjjal, majd a kisebb adag tésztából rácsféleséget (picit ragadós a tészta, esélytelen hengergetni) applikáltam rá
4.tojással megkentem, előmelegített sütőbe toltam, 200 fokra, 30 percre

húúúúúúú nagyon fincsis lett!!!!!


Nyamiiiiiiiiiiiiiii:-))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése