2010. 12. 15.

Mézeskalács

Ha karácsony, akkor  mézeskalács, csak nem nálunk:-)))) Eddig!!!!
Emlékszem gyerekkoromban 1x volt egy próbálkozásunk, a tészta ragadt, aztán megégett, a cukormáz folyt, semmi hajlandóságot sem mutatott a megkeményedésre, végül a mézeskalácsnak esze ágában sem volt megpuhulni a kellő idő elteltével. Kis családunk ezt a sütit gyorsan törölte a repertoárból, így ezt hoztam vagyis nem hoztam otthonról.
De nem hagyott nyugodni a dolog, hiszen annyira különlegesen szépek, ráadásul olyan igazi karácsonyiak, a finom illatról ami sütés közben lengi be a lakást, nem is beszélve! Most Mamiként kutya kötelességemnek érzem, hogy ezt is kitanuljam mire Micivel alkotni lehet, így gyorsan tészta után néztem! Persze Limaránál kezdtem, az ő receptjei eddig mindig sikeresek voltak nálam. Természetesen most sem csalódtam, sőőőőőt csúcsmézeskalácsgyártó lettem:-))) Mert ma már másodszor vizsgázott a szupersüti.
Először pénteken Zitussal, ma pedig anyukámmal és Kicsidórival gyártottunk csodákat!

Először is a tuti recept:
40 dkg mézet + 30 dkg margarint a mikróban összeolvasztani
6 egész tojást + 50 dkg porcukrot + 1 cs mézesfűszerkeveréket + 2 tk szódabikarbónát összeturmixolni
A mézet és a turmixot összekeverni aztán jöhet hozzá a 1,5 kg liszt
Lágy tészta lesz, de elválik az edénytől, ez így jó, mert 1 napi pihentetés (szobahőmérsékleten) után pont jó lesz!
Másnap kinyújtani, kiszaggatni, kisütni 170 fokon 8-10 percig.
20 dkg porcukor és egy tojás fehérjéből mázat készíteni és a kihűlt kalácsot ezzel díszíteni, illetve én vettem színes tubusos mázat és cukorgyöngyöt is.

Szerintem egész szépek és nem utolsó sorban nagyon finomak lettek. Most fémdobozban várják, hogy megpuhuljanak.... ebben az a jó, hogy nem lehet ellopkodni:-))))

Másodszor a tárgyi bizonyítékok:





2 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy! Szépek lettek.
    Hol vettél színes írókát?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm:-)
    Auchanban vettük, Dr. Oetkeres, 4db van egy dobozban, http://www.oetker.hu/oetker_hu/html/default/debi-7qac39.hu.html

    VálaszTörlés