2012. 01. 02.

szilveszer

Tulajdonképpen az esténkre a semmi különös nem volt a legjobb megfogalmazás. Persze csak akkor ha csinibekirittyentősbulizósiszogatóstáncikálós szilveszter estéimen nosztalgiázom:-)))

Ez most olyan gyertyafényes, malacsültes, 3asban töltött verzió volt, és szerettük nagyon! Mici még nem sokat értett a dologból, a konyhai sürgölődést figyelte a kis dobogójáról, vagy ha olyan munkafázis volt István felültette a pultra (amúgy kéri, hogy csüccs!), kicsit beletapicskolt a sajtosrúd tésztájába, lopkodott a reszelt sajtból, ahogy kell;-)

Finomat főztünk, malacsültet lila káposztával, krumplipürével, már nem először készítjük ezt a kombinációt, nekünk nagyon ízlik. Le is írom, hátha valaki kedvet kap hozzá:-))

Bőrös malackarajt vettünk a piacon, ezt csontoztam ki (jó lesz levesnek), majd a husit bevágtam oldalról és szétnyitottam, mint egy könyvet. Pár fokhagymagerezdet felaprítottam, és a husiba varázsoltam a kés hegye segítségével, sóztam, borsoztam, néhány rozmaringágat fektettem rá és becsuktam. Kívülről is bedörzsöltem sóval borssal, a bőrét kihagytam, azt szépen bevagdostam négyzethálósra, végül egy spárgával megkötöztem:-) Mielőtt a sütőbe tettem egy serpenyőben hirtelen megsütöttem minden oldalát, ezután került a tálba bőrével lefelé, kis vizet tettem alá, és 180 fokon sült kb. 1,5 órát. Utána megfordítottam és az alatt keletkezett szafttal locsolgattam, kicsit magasabb hőfokon sütve, amíg szép ropogósra nem pirult.
A körethez egy fej hagymát apróra vágtam, üvegesre pároltam, erre dobtam egy egy fej felaprított lila káposztát, és 3 almát héjával együtt cikkekre vágva, sóztam, kb. 1 teáskanál köményt mozsárban összezúztam, rászórtam és meglocsoltam egy kis balzsamecettel, így párolódott jó puhára.
A krumplipüré a szokásos, bár Mici miatt még mindig tejföllel készítjük, szerintem ez így is marad, mert nagyon ízlik nekünk. Ja és én szoktam a végén egy kis szerecsendiót reszelni bele (imádom).

Emma lelkesen figyelte ahogy sül az usi a sütőben, aztán még lelkesebben ette a káposztával, krumplival. A szilveszteri hangulatot trombitával próbáltuk haza varázsolni, Mici velünk fújatta, neki nem sikerült, pedig nagyon próbálkozott. A kiscsaj végig aludta a petárdázást, meg sem rezdült. Mi filmet néztünk - na nem a tv-ben, mert az ottani választék mostanában minősíthetetlen.

Így családiasan búcsúztattuk az óévet:-)))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése